پوست و مو و زیبایی

‌کهیر و راه درمان آن چیست؟
۱۴۰۰-۰۱-۱۱

‌کهیر و راه درمان آن چیست؟

‌کهیر یک بیماری شایع پوستی است که ممکن است در هر سنی از نوزادی تا بزرگسالی رخ دهد. تحقیقات نشان ‌می‌دهد که حدود 20 درصد از افراد در طول عمر خود این بیماری پوستی را تجربه ‌می‌کنند.

راهکار های مراقبت از چشم
۱۳۹۹-۱۲-۱۶

راهکار های مراقبت از چشم

بسیاری از بیماری‌های چشمی معمولا در ابتدا هیچ نشانه‌ای ندارند، به همین نباید خیلی به سلامت چشم‌هایتان مطمئن باشید، حتی اگر دید بسیار خوبی داشته و دارای سلامت کامل بینایی باشید، بد نیست زمانی را به معاینه چشم‌های خود توسط پزشک اختصاص دهید.

انواع حساسیت‌های پوستی را بشناسید
۱۳۹۹-۱۲-۱۲

انواع حساسیت‌های پوستی را بشناسید

لمس بعضی از گیاهان باعث ایجاد حساسیت خواهند شد و یا مصرف بعضی از مواد غذایی و داروها باعث ایجاد کهیر و خارش می‌شود. بیماری‌هایی مثل سرخک و آبله مرغان هم می‌توانند سبب بروز حساسیت‌های پوستی شوند.

راه‌های جلوگیری از ریزش مو و رشد مجدد آن
۱۳۹۹-۱۰-۲۹

راه‌های جلوگیری از ریزش مو و رشد مجدد آن

اگرچه نمی‌توان جلوی طاسی و کچلی مو را گرفت، اما می‌توان مو را در برابر آسیب‌هایی که در نهایت منجر به نازک شدن آن می‌شوند محافظت کرد. بسیاری از افراد استرس زیادی را روی موهای خود وارد می‌کنند. سشوار، بیگودی داغ...

بیماری پسوریازیس چیست و راه درمان آن کدام است؟
۱۳۹۹-۰۸-۰۸

بیماری پسوریازیس چیست و راه درمان آن کدام است؟

پسوریازیس Psoriasis ( در ایران با نام صدفک یا داء الصدف) واکنش شدید خود ایمنی بدن است که باعث تولید سریع سلول‌های پوستی و گسترش آن در سطح پوست می‌شود. قرمزی و التهاب دو نشانه شایع پوستی در این بیماری است.

علت سفیدی موها در جوانی چیست
۱۳۹۹-۰۷-۱۲

علت سفیدی موها در جوانی چیست

سفید شدن موها با افزایش سن طبیعی است؛ اما هنگامی که آن‌ها را در اوایل دهه ۳۰ و بعضی اوقات، حتی ۲۰ سالگی مشاهده می‌کنید، بسیار مأیوس‌کننده است